Nauczyciel jako przewodnik w krytycznej ocenie wartości informacji w internecie [DLA NAUCZYCIELI]

Nauczyciel jako przewodnik w krytycznej ocenie wartości informacji w internecie [DLA NAUCZYCIELI]

„Wszystko, co napisano w internecie, jest prawdą” – to pogląd osób, które zaczynały korzystać z internetu, gdy bardziej przypominał on jeszcze tradycyjne media i do sieci trafiały głównie zweryfikowane newsy. Na internetowych źródłach informacji można było polegać, tak samo jak na kompetencjach medialnych użytkowników internetu. Wraz z popularyzacją światowej sieci zmienił się jednak profil odbiorcy. Co więcej, nawet osoby wykształcone mają kłopot z prawidłową oceną wartości informacji. W sieci może też publikować każdy, co wpływa na gorszą jakość informacji czy powoduje publikowanie informacji nieprawdziwych. Jak krytycznie analizować i oceniać informacje? Z jakich źródeł korzystać, a które źródła wykluczać? Gdzie dokonywać weryfikacji? Jak uczyć tego wszystkiego młode pokolenia?

Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy warsztatu prowadzonego przed dr Annę Miotk z Uniwersytetu Warszawskiego.

Maksymalna liczba uczestników: 40

ZAPISZ SIĘ
PRELEGENCI

Dušanka Kosanović

FamilyLab Croatia

Maciej Dębski

Uniwersytet Gdański i Fundacja Dbam o Mój Z@sięg

Magdalena Bigaj

Fundacja Dbam o Mój Z@sięg

Wojciech Glac

Pracownia Neurobiologii, Uniwersytet Gdański

Agnieszka Białecka-Rutkowska

Pozytywna Dyscyplina®

Jarek Kania

Ojcowska Strona Mocy